Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, siejamas su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.
Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į mokinių socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime.
Įtraukties švietime plėtros 2021-2024 metų kryptys:
- Stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime.
- Didinti švietimo pagalbos prieinamumą.
- Gerinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai švietime.
- Pritaikyti mokyklų (ikimokyklinių ugdymo įstaigų) aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams.
- Kurti įtraukties švietime įsivertinimo ir stebėsenos sistemą.
Dokumentai/nuorodos:
- Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
- Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose. Rekomendacijos.
- Metodinės rekomendacijos mokytojams dėl pradinio ir pagrindinio lietuvių kalbos ugdymo programų pritaikymo mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių
- Gabių ir talentingų mokinių ugdymo programa
- Įtraukties veiksmų planas 2021-2024 m.m.
- Įtraukties link. Ką turi žinoti mokykla?